Foto, video,drone, film og reklame – det er Medielinjen

Grib dit kamera og tag et år på Medielinjen på Lundby Efterskole. Her får du undervisning af en professionel fotograf, og du kommer rundt i alle genrer af foto, film og video. Du kommer til at udfordre dig selv i rollen som fotograf, så motivet sidder i linsen.

Vi flyver højt med drone, går ultratæt på med makrofoto i naturen, tager portrætter og dokumenterer livet største oplevelser. Vi lærer dig at fotografere langt bedre teknisk og behandle dine billeder helt op til professionel kvalitet.

Ledige pladser Rundvisning

Medielinjen er efterskolens presseafdeling

Vi dokumenterer de store begivenheder med resten af efterskolen – gallafesten, skilejrskolen, alternative uger osv. Du står klar, når Hestelinjen springer på udebanen, når Musik fyrer den af på scenen, og når stjernestøvet drysser over Teater. Vi laver reportager til sociale medier, producerer film og musikvideoer.

Vi går tæt på – dér, hvor følelserne bliver synlige på billedet. Dér, hvor det betyder noget. Det er svært, og du kan gøre det. Vi er der for dig.

Vi udgiver vores egen LE-avis med jævne mellemrum,

Overvejer du en fremtid med foto og filmproduktion? Så bliv skarp på Medielinjen.

Aktionsbilleder, kunstbilleder, reportage og reklame – måske natbilleder med månen som eneste belysning. Du kommer rundt om det hele på Medielinjen.

Du kommer til at arbejde med fx reportage, reklame og musikvideo

• Filmproduktion
  • Video med green screen
  • YouTube-video og andre sociale medier

Vi har et fedt medielokale med alt udstyr til både foto- og videoproduktion.

• Kameraer
  • Computere
  • Professionelt lys og filtre
  • Baggrunde, også til green screen

Medbring dit eget kamera eller lån spejlreflekskamera af skolen. Vi opbevarer det naturligvis sikkert.

Du lærer at redigere både stillbilleder og video. Godt begyndt er halvt fuldendt – og godt redigeret er den anden halvdel!

Medielinjen på Lundby Efterskole

Lærene på medielinjen

Klaus Lohmann

Klaus er lærer på Medielinjen, og han underviser i Matematik og Fysik/kemi. Klaus er i sin fritid fotograf og tager både billeder i sit studie derhjemme og på opgaver for den lokale avis. Klaus spiller også i Bigband og ind i mellem spiller Timmi og han sammen.