Sport, konkurrence og fede udfordringer

Sport, Motion og Sundhed (SMS) er vores linje til dig, der elsker at træne og prøve sjove sportsgrene. Du er sikkert en superglad sportsdreng eller -pige, som er frisk på at kaste dig ud i gymnastik, amerikansk fodbold eller triatlon, også selv om du aldrig har prøvet før.

Hør Andrea og David fortælle om deres år på SMS-linjen, hvor de er blevet friskere, gladere og hurtigere!

Ledige pladser Rundvisning

Årets oplevelser på SMS-linjen

SMS-linjen på Lundby Efterskole er din mulighed for prøve nye sportsgrene. Vi tager på golfbanen, ind i basketball-hallen og ud på vandet, og vi træner, griner og udfordrer hinanden. Du kommer til at løfte tungere, løbe stærkere og cykle længere end nogensinde før.

Troede du, at 18 km cykling hver vej og en hel dag på vandet ville være for hårdt? Så tro om igen! Vi er hverken elitesportsfolk eller supermennesker – vi er dig, og du får det fedeste år og fællesskab, mens du kommer i bedre form, end du havde drømt om.  Lærerne tager teten i de første forløb, og derefter er du med til at beslutte, hvad vi skal springe ud i.

Vil du høre mere? Så meld dig til vores orienteringsmøde her.

• Hal
  • Træningscenter

Vi løber, cykler og løfter vægte, og du kan også prøve eksempelvis:

• Golf
  • Basketball
  • Kajak
  • Triatlon
  • Gymnastik
  • Amerikansk fodbold

Højere, hurtigere, stærkere!

• David kunne ikke løbe fem kilometer, da han startede. Efter et år på SMS løb han på under 20 minutter.
  • Andrea var vant til bare at cykle rundt i København. Efter et år på SMS klarede hun uden problemer 18 kilometer cykling til og fra en træningsdag.

Selvfølgelig konkurrerer vi – på en sjov og rar måde!

Vil du også have lidt input til sundere mad?

Vi har to uddannede kostvejledere på Lundby Efterskole, og de vil rigtigt gerne hjælpe dig med at blive mere energisk og veloplagt.

Du fungerer bedre på protein og grøntsager end på snacks og kopnudler – og du ved det!

Sportslinjen på Lundby Efterskole

Lærene på sportslinjen

Lasse Branig

Lasse er lærer på Sport, Motion og Sundhed. Ud over det underviser Lasse også i Matematik, Tysk, og Naturfag.

Lasse spiller Amerikansk Fodbold både privat og sammen med vores elever. Du kan tit finde Lasse i hallen klar til en omgang boldspil. Lasse står også for vores træningscenter og kan hjælpe dig der.

Simone Skelhøj

Simone er gymnast og elsker at bruge sin krop både til dans, yoga og rytmik, men også til at løbe hurtigt!

Simone underviser i sin fritid på et gymnastikhold.